Hé, wanneer organiseer je nog eens zo een avond?

12 mei 2026

Ik ontmoette recent en toevallig in de supermarkt een dame die vroeger deelnam aan mijn maandagavond sessies en vroeg wanneer ik die zou hervatten. Toen dacht ik, oeps, tijd voor nieuws want regelmatige nieuwsbrieven (1 per seizoen) verstuur ik niet meer.  Bij deze dus alweer een update:

Mei bracht opnieuw een mooie mix van verdieping, verbinding en inspirerende ontmoetingen. In mijn praktijk blijf ik me verder bijscholen om mensen nog beter te kunnen begeleiden in stressreductie, emotionele verwerking en het hervinden van rust en veerkracht.

Zo nam ik deel aan een verdiepingsdag TRE® Advanced – pro-actief en trauma-sensitief begeleiden. Bijzonder waardevol om deze lichaamsgerichte methode nog verfijnder en veiliger te leren inzetten. Ook mijn supervisietraject binnen Brainspotting loopt stilaan naar zijn afronding. Ik blijf onder de indruk van hoe krachtig deze methode werkt bij het verwerken van blokkades, spanning en ervaringen die je met praten alleen vaak niet helemaal bereikt. Het blijft bijzonder om te zien hoeveel beweging en opluchting mogelijk wordt wanneer het lichaam en het zenuwstelsel mee mogen spreken.

Daarnaast bleef ik in fijne verbinding met een aantal van mijn ex-collega therapeuten van Huis Mio in Londerzeel — mensen van wie ik veel heb geleerd en met wie nog steeds een warme band bestaat. Wie weet leidt dat in de toekomst ooit nog tot een mooie samenwerking.

Ook buiten de praktijk waren er boeiende opdrachten. Zo mocht ik op de luchthaven van Luik Engelse taalexamens afnemen voor grondpersoneel en gaf ik enkele dagen training aan toekomstige luchthavenbeveiligingsagenten van G4S, in opdracht van Ahlex. Altijd fijn om mensen te mogen ondersteunen in groei, communicatie en zelfvertrouwen binnen hun professionele context.

Daarnaast nam ik deel aan een inspirerende mindfulnessnamiddag onder leiding van psychiater en zen-leraar Edel Maex in het ZAS Antwerpen — een warme herinnering aan hoe belangrijk vertragen, aanwezig zijn en mildheid blijven, zowel professioneel als persoonlijk.

Ondertussen blijf ik ook met veel plezier twee keer per week lesgeven rond uiteenlopende thema’s binnen zorginstellingen verspreid over Vlaanderen.

En tenslotte nog iets om alvast naar uit te kijken: in oktober organiseer ik opnieuw een heerlijke zaterdagnamiddag voor toffe madammen (ja jij dus!) in Eppegem/Zemst rond rust, welzijn en thuiskomen bij jezelf. Een warme en verbindende workshop waarin vertragen, ontladen en opnieuw verbinden centraal staan. De praktische info staat bij het groepsaanbod op mijn website — checken!

En zoals altijd: vergeet niet om af en toe een micropauze te nemen: stop even met wat je aan het doen bent en sta stil bij je ademhaling.

Tot snel!
Kim

Trouwens : mocht je het ok vinden en tevreden geweest zijn van mijn begeleiding, of een workshop of ontspanningsavond, een lezing of traject in je bedrijf, dan ben je van harte welkom om een review te plaatsen via :

Vragen of ideeën? Laat gerust een reactie achter of stuur me een berichtje. Ik hoor graag van je!







De lente is in zicht....

Lees meer

Als 2 werelden samenkomen

Lees meer

Een les in acceptatie en geduld : de knieprothese

Lees meer